dilluns, 25 de gener de 2010

MARCEL BOSCH I EL SEU TALLER DE MATEMÀTICA ACTIVA

 Cliqueu damunt el títol per anar a la seva pag web

" Taller vivencial de matemàtica activa amb material matemàtic fàcil d´aconseguir"
Vàrem assistir al Seminari  d´en Marcel Bosch el passat  mes de novembre i la veritat és que no té pèrdua: Va dirigit a  tots  aquells mestres que volen conèixer i experimentar els avantatges de l´aprenentatge vivencial, sentir la diferència entre una matemàtica abstracta i simbòlica i una matemàtica activa i concreta.








S´INSPIRA EN EL MATERIAL MONTESSORI I PROPOSA ACTIVITATS PER A TOTS ELS CICLES DE PRIMÀRIA I EL PRIMER CICLE DE SECUNDÀRIA
" El renacuajo no se hace  mejor sapo si se lo fuerza a vivir fuera del agua prematuramente.
Así también, el niño no desarrolla mejores cualidades humanas si se le reprime sus impulsos naturales, si se le obliga a portarse como un pequeño adulto que debe pasar  muchas horas inmóvil, callado, asimilando conocimientos  por medio de lecciones verbales......de acuerdo a un horario organizado por especialistas en pedagogía."
José Ortega y Gasset

MATERIALS I ACTIVITATS
RESOLDRE EQUACIONS AMB EL " EcuaABACO"









PRACTICAR FRACCIONS AMB EL "Joc de les pizzes"








MULTIPLICAR AMB LLEGUMS









TROBAR NOMBRES QUADRATS I CALCULAR L´ARREL QUADRADA

DIVIDIR  AMB TAPS  I AMPOLLES







UNITATS, DESENES ,CENTENES I MILERS AMB MATERIALS MULTIBASE I DAUS


No podem oblidar , diu aquest Alemany afincat a Perú, la regla d´or que ha d´acompanyar als alumnes en la matemàtica: corporal- vivencial-concret -abstracte.
ÉS L´UNICA MANERA DE CONSOLIDAR  APRENENTAGES I MOTIVAR ALUMNES.
Potser no cal donar tota la volta al mitjó, però hem de començar a pensar que amb aquest tipus de metodologies a les aules, molts dels alumnes que actualment han de passar per l´aula d´educació especial, no els caldria.

Mònica Baños i Carme Rider

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ups sorry delete plz [url=http://duhum.com].[/url]

Eva Díez i Sara Merino ha dit...

A partir de l'observació i experimentació de l'activitat, podem dir que després de molts intents hem descobert el funcionament del taller. Creiem que és una eina útil i pràctica en l'aprenentatge de les multiplicacions.
També hem de destacar que pels alumnes, fins que no s'entén el funcionament, pot resultar un procès molt complex, però si es treballa en petit grup pot ser entenedor i molt pràctic.