dissabte, 5 de febrer de 2011

FAMILIENFOTO (foto de família)






Què no ens agrada d´aquesta foto?
1.Aquest dibuix il.lustra una societat que ha sabut protegir el seu producte nacional i que ha exportat més que no pas importat.
2.Representa la decisió d´uns governants que amb encert van comprendre  que deixar la moneda nacional i passar-se a la comunitària els reportaria molts beneficis:eliminats els problemes de fluctuació monetària,  països de moneda feble que fins ara no podien comprar productes a un país amb una moneda tan forta com el marc, començarien  a comprar productes alemanys.
3.Encarna la posició del país que més contribueix al fons comunitari i que en vàries ocasions ha hagut de rescatar a altres països.

I ens molesta que quan hi ha interessos econòmics en surti beneficiat?
És un país governat per bons negociants: " jo dono si rebo alguna cosa a canvi " .Això és criticable ?
Mirem-nos els catalans: ni hem sabut defensar  l´estatut, ni la nostra  llengua, ni els interessos de Catalunya , ni res de res. Donem i no rebem res a canvi .

I ja cal que no canvïin les coses, perquè el dia que els germànics decideixin que s´ha acabat, que ja no obren més el bitlleter, el tema es pot complicar molt i molt.
Carme Rider

1 comentari:

Anònim ha dit...

Guten Morgen,

Hier in Deutschland jeder stolz, Deutscher zu sein.
"Made in Deutschland" ist ein leistungsstarkes Marketing-Tool.
Die Ware in einem anderen Land oft die Technologie aus Deutschland.
Über Nationalismus, spielt es keine Rolle persönlichen Gefühle darüber, wo Sie hatte borned. Alle von ihnen sind Deutsche, wenn man einmal diesen Punkt ist klar, dann könnte man das Gefühl bayerischen oder was auch immer.

Wie Deutschland hat dieses Ziel erreicht? Vielleicht arbeitet hart und beständig.

Küsse von München

Toni