ANUNCI PIZZA TARRADELLAS 2011
-Marketing gastronòmic, que ens presenta un producte "fast food" pretenent que l´associem amb un aliment saludable i natural, i inferint que el producte publicitat prové d´una recepta tradicional local, quan realment no és així.
-Marketing emocional, que ens evoca moments viscuts a la nostra infantesa,amb la vespino i la bici tipus "panther" incloses.
-Elements clarament estereotipats, que ens submergeixen en un món idíl.lic, ple d´optimisme i felicitat, amb un acompanyament musical, Share love, que activa les neurones i ens fa posar de bon humor.
Sense deixar de reconèixer les estratègies comercials i publicitàries que, com no podia ser d´una altra manera, tenen per objectiu incitar a l´espectador a comprar pizzes , matreveixo a dir que el nou anunci de les pizzes Tarradellas transmet un missatge molt pedagògic i educatiu que val la pena analitzar:
A banda del producte que es publicita , observant l´anunci es poden identificar al menys, deu punts claus que la nostra societat té una mica descatalogats, però que són sens dubte, base necessària pel correcte desenvolupament emocional i social dels infants.
Un anunci de pizzes que, amb un objectiu absolutament comercial ha sabut reflectir en poc menys de tres minuts les grans directrius del missatge que el Departament d´Ensenyament , a través de la Direcció General d´Atenció a la Comunitat Educativa i Família pretén transmetre a la societat amb el recent estrenat espai web FAMÍLIA I ESCOLA,
Ja comença a ser hora que tots els estaments de la societat unifiquem criteris i que els mitjans de comunicació assumeixin la seva responsabilitat educadora dins d´un sistema educatiu on hem de ser-hi tots !
-Marketing gastronòmic, que ens presenta un producte "fast food" pretenent que l´associem amb un aliment saludable i natural, i inferint que el producte publicitat prové d´una recepta tradicional local, quan realment no és així.
-Marketing emocional, que ens evoca moments viscuts a la nostra infantesa,amb la vespino i la bici tipus "panther" incloses.
-Elements clarament estereotipats, que ens submergeixen en un món idíl.lic, ple d´optimisme i felicitat, amb un acompanyament musical, Share love, que activa les neurones i ens fa posar de bon humor.
Sense deixar de reconèixer les estratègies comercials i publicitàries que, com no podia ser d´una altra manera, tenen per objectiu incitar a l´espectador a comprar pizzes , matreveixo a dir que el nou anunci de les pizzes Tarradellas transmet un missatge molt pedagògic i educatiu que val la pena analitzar:
A banda del producte que es publicita , observant l´anunci es poden identificar al menys, deu punts claus que la nostra societat té una mica descatalogats, però que són sens dubte, base necessària pel correcte desenvolupament emocional i social dels infants.
Anem a la història:
Una família envia als seus tres fills, dos infants totalment "urbanites" i un adolescent
Una família envia als seus tres fills, dos infants totalment "urbanites" i un adolescent
antisocial enganxat al iphone i les reds socials, a passar una setmana a la casa pairal dels seus avis. Ben aviat descobreixen un món nou on la natura és el principal camp d´aprenentatge .Els petits aprenen a ser infants sense que ningú els etiqueti d´hiperactius o de tenir transtorns de conducta,el noi adolescent descobreix les seves habilitats en el treball manipulatiu,el valor de l´esforç i la satisfació de la feina ben feta més allà dels ordinadors i els mp3 ,la contemplació del cel, l´interès per aprendre...
Tot això en un ambient absolutament familiar on l´intercanvi generacional es converteix en una font transmissora d´aprenentatges i valors, on el rol d´avis queda perfectament definit com un paper compensatori i complementari dins del procés educatiu dels infants.
Està clar que quan estàs immersa en aquest context de l´hort , els camps de blat, el niu d´ocellets, la vaca i les gallines,la pluja i el cel blau... quedes una mica sobtada quan veus que l'àvia obre la nevera i treu una " pizza de pollo Tarradellas " , i penses:
- oops ! ... et recorda una mica a aquells jocs de : " troba l´objecte que no pertany a la sèrie".
També s´ha de dir que s´observa que a la canalla li han servit una porció molt prudent de pizza acompanyada d´una bona amanida d´escarola i tomàquet .Bé, al menys han tingut el detall de no plantar als nens davant d´una pizza tres vegades més grans que ells, com han fet en altres campanyes!
Però, deixem de banda l´objectiu comercial i anem als puntals necessaris per tal que,com deia en Xesco Boix, nens i nenes creixin amb el cap ben clar i el cor ben net :
1-El contacte amb la natura com a font d´aprenentatge,
2-L´estrès infantil: Deixem-los ser infants i no els obliguem a fer activitats dirigides des de que es lleven fins que se´n van a dormir!
3-El treball manipulatiu: Tot infant ha de tenir dret a a descobrir les seves pròpies habilitats, els adults hem de donar-lis l´oportunitat de fer aquest descobriment per ells mateixos.
4-L´esforç lligat a la motivació: tot aprenentatge neix de la motivació, sense motivació no hi ha esforç.
5-L´interès per aprendre: un nen és curiós per naturalesa, sempre i quan es trobi en un entorn que afavoreixi aquest interès. Quan l´entorn urbà no ofereix res interessant , l´infant canalitza ràpidament la seva necessitat d´aprenentatge i exploració i substitueix l´entorn real per un entorn virtual. No ho podem permetre. Hem d´oferir entorns rics i naturals per tal que les ICT facin la seva funció, però sense abusos.
Tot això en un ambient absolutament familiar on l´intercanvi generacional es converteix en una font transmissora d´aprenentatges i valors, on el rol d´avis queda perfectament definit com un paper compensatori i complementari dins del procés educatiu dels infants.
Està clar que quan estàs immersa en aquest context de l´hort , els camps de blat, el niu d´ocellets, la vaca i les gallines,la pluja i el cel blau... quedes una mica sobtada quan veus que l'àvia obre la nevera i treu una " pizza de pollo Tarradellas " , i penses:
- oops ! ... et recorda una mica a aquells jocs de : " troba l´objecte que no pertany a la sèrie".
També s´ha de dir que s´observa que a la canalla li han servit una porció molt prudent de pizza acompanyada d´una bona amanida d´escarola i tomàquet .Bé, al menys han tingut el detall de no plantar als nens davant d´una pizza tres vegades més grans que ells, com han fet en altres campanyes!
Però, deixem de banda l´objectiu comercial i anem als puntals necessaris per tal que,com deia en Xesco Boix, nens i nenes creixin amb el cap ben clar i el cor ben net :
1-El contacte amb la natura com a font d´aprenentatge,
2-L´estrès infantil: Deixem-los ser infants i no els obliguem a fer activitats dirigides des de que es lleven fins que se´n van a dormir!
3-El treball manipulatiu: Tot infant ha de tenir dret a a descobrir les seves pròpies habilitats, els adults hem de donar-lis l´oportunitat de fer aquest descobriment per ells mateixos.
4-L´esforç lligat a la motivació: tot aprenentatge neix de la motivació, sense motivació no hi ha esforç.
5-L´interès per aprendre: un nen és curiós per naturalesa, sempre i quan es trobi en un entorn que afavoreixi aquest interès. Quan l´entorn urbà no ofereix res interessant , l´infant canalitza ràpidament la seva necessitat d´aprenentatge i exploració i substitueix l´entorn real per un entorn virtual. No ho podem permetre. Hem d´oferir entorns rics i naturals per tal que les ICT facin la seva funció, però sense abusos.
6-El valor de la contemplació :ja ho deia l´escriptor Josep Pla, la contemplació de la natura ens ajuda a comprendre el món, però també el comportament de les persones, perquè mentre hi ha contemplació ( i això ja ho dic jo ) hi ha reflexió, i la reflexió és necessària per a grans i petits. No pot ser tot acció, acció i més acció.
7-La gestió de la responsabilitat, la col.laboració en les tasques de la llar : tenim massa por que prenguin mal , hem arribat a extrems absolutament ridículs. Hem de procurar que es converteixin en ciutadans autònoms com més aviat millor. No deixar-los fer allò que per etapa evolutiva estan preparats per fer , els desmotiva, els frustra i provoca problemes de conducta.
8-La dieta saludable: una petita porció de menjar preparat acompanyat de molta fruita i verdura no farà mal si només es fa de tant en tant.
9-L´intercanvi generacional com a transmissor de valors i coneixements.
10-El valor del nucli familiar, element bàsic pel desenvolupament emocional i social dels nostres infants.
8-La dieta saludable: una petita porció de menjar preparat acompanyat de molta fruita i verdura no farà mal si només es fa de tant en tant.
9-L´intercanvi generacional com a transmissor de valors i coneixements.
10-El valor del nucli familiar, element bàsic pel desenvolupament emocional i social dels nostres infants.
1 comentari:
Molt bon anàlisi de l'anunci!
Publica un comentari a l'entrada