7 i 8 de maig de 2013
Enguany, un canvi
d´orientació : disseny més
competencial i amb major nivell
d´exigència
Afirmar que l´arribada
de les proves PISA de l'OCDE – i amb elles, la introducció de
l´avaluació per competències bàsiques- ha condicionat bona part dels currículums i les metodologies dels centres,
no és res nou.
En la seva justa
mesura, no se n´ha d´extreure una lectura del tot negativa, doncs són molts els
centres que, condicionats pels resultats d´aquestes proves, han renovat les
seves maneres de fer i han fet salts qualitattius.
Personalment, sempre
he defensat que el sistema educatiu ha de tenir mecanismes d´avaluació que
permetin prendre la temperatura i que ajudin a
reajustar-lo en detectar els punts febles i les necessitats de millora.
Ara bé, els resultats
han de ser un element a tenir en compte, però no l´únic. L´avaluació és
necessària i positiva sempre que quedi emmarcada en el lloc que li correspon i
sigui una eina de diagnosi real, interna de cada centre i coherent amb el
principi inclusiu de l´escola pública.
Malauradament, l´eina
es perverteix quan es converteix en un recurs de rendibilitat política que
permet centrar el discurs d´alguns consellers que mai no han tingut discurs pedagògic,
però també d´altres que el tenien però l´han perdut i ara ja
només saben parlar d´excel.lència, equitat, indicadors, mitjanes, nivells
d´impacte, resultats i pressupostos.
1 comentari:
Thаnκ you also for taking time to lеaνe an еvaluatiοn,
it really does hеlp οther peοрle for making
theiг e-cig gettіng decіsiοn'! Glad to find out you identified a product that helped you!
my page - www.planetside2deutsch.com
Publica un comentari a l'entrada